Pe scurt:
1. Toți funcționarii din cadrul evidenței populației să poată presta servicii de stare civilă.
2. Oficierea de căsătorii și alte atribuții îndeplinite de primar și viceprimar să poată fi făcute și de alți funcționari sau angajați ai primăriei.
3. Permiterea introducerea certificatelor de căsătorie în sistemul informatic, ulterior oficierii căsătoriilor.
Administrația publică trebuie să devină mai transparentă și mai eficientă.
Primul pas este îmbunătățirea și fluidizarea serviciilor pentru cetățeni, precum și eliminarea problemelor cauzate de modul de funcționare actual al administrațiilor locale.
Proiectul pe care îl propun va modifica în bine modul de interacțiune al românilor cu serviciile de stare civilă.
Știm cât de complicat este să obținem o programare pentru oficierea unei căsătorii sau cât de greu este să obținem un certificat de naștere în timp scurt. Problemele sunt cauzate în special de modul de organizare al serviciilor de stare civilă și pentru aceasta propun următoarele:
1. Toți funcționarii din cadrul evidenței populației să poată presta servicii de stare civilă.
Astăzi doar funcționarii din cadrul serviciilor de stare civilă pot face acest lucru, deși baza legislativă de selecție și angajare este identică pentru ambele servicii. Se vor elimina astfel blocajele cauzate de un număr mic de persoane care pot efectua aceste servicii, iar deservirea populației se va putea face cu ușurință și în afara orelor de program
2. Oficierea de căsătorii și alte atribuții îndeplinite de primar și viceprimar să poată fi făcute și de alți funcționari sau angajați ai primăriei.
Astăzi, delegarea acestor atribuții este permisă doar conducătorilor instituțiilor sau serviciilor publice de interes local.
3. Permiterea introducerea certificatelor de căsătorie în sistemul informatic, ulterior oficierii căsătoriilor.
Astăzi, se constată întârzieri majore în oficierea căsătoriilor (mai ales în primăriile care deservesc o populație mare), cauzate de modul greoi de funcționare al sistemului informatic.
Aceste întârzieri se traduc direct, nu numai în nemulțumiri grave ale cetățenilor, ci și în perturbarea întregului lanț de evenimente din jurul unei zile care ar trebui să fie marcată doar de liniște și bucurie. Se traduce prin întârzieri în oficierea căsătoriilor religioase și decalarea petrecerii, cu efecte directe asupra sistemului HoReCa.
Schimbările propuse ne vor aduce servicii de stare civilă rapide și de calitate, efectuate de un număr suficient de funcționari.
Se vor elimina blocajele cauzate de indisponibilitatea primarului, viceprimarului sau a altor angajați ai serviciului de stare civilă și se vor preîntâmpina întârzierile cauzate de funcționarea defectuoasă a sistemului informatic.
Schimbarea începe prin a eficientiza serviciile actuale pe toate palierele de funcționare a administrației publice și cred că propunerile mele vor avea un impact pozitiv asupra modului de interacțiune al cetățenilor cu administrația publică!
conform postare Sebastian Rusu, deputat
Dacă îți place să fii bine informat, te așteptăm în cea mai mare și activă comunitate online din Săcele pe pagina Saceleanul.ro și pe grupul Orașul Săcele.