Home / Actual / Judeţeanul Săcele-Valea Doftanei-Câmpina a trecut la Compania Naţională de Drumuri
Judeţeanul Săcele-Valea Doftanei-Câmpina a trecut la Compania Naţională de Drumuri

Judeţeanul Săcele-Valea Doftanei-Câmpina a trecut la Compania Naţională de Drumuri

Consiliul Judeţean Braşov a făcut, săptămâna trecută, ultimele formalităţi pentru a preda sectorul de drum judeţean care face legătura între DN 1A şi Valea Doftanei către Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi Naţionale. DJ 102 I are o lungime de 13,68 km şi porneşte din drumul naţional, imediat după localitatea Săcele (Bradet), din zona „şanţuri”, prin Pasul Predeluţ, către judeţul Prahova, respectiv către Câmpina. În conformitate cu documentele deţinute de către forul judeţean, şoseaua, care este mai mult un drum forestier, are o valoarea de inventar de 158.102,8  lei, suprafaţa aferentă sectorului de drum fiind de 82.104 mp.
Ideea amenajării unui drum paralel cu DN 1, pe Valea Doftanei, care să descongestioneze traficul de pe DN 1, cea mai aglomerată cale de legătură între Capitală şi munte este una mai veche, iar consiliile judeţene din Braşov şi Prahova s-au asociat încă din 2008 pentru a realiza această investiţie. Atunci, exista posibilitatea finanţării lucrărilor prin Programul Naţional 10.000 de Drumuri Judeţene, însă linia de finanţare s-a blocat, astfel că şi proiectul a fost abandonat. Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi Naţionale  a inclus însă lucrările de modernizare a acestei şosele în Strategia de dezvoltare a reţelei de drumuri naţionale din judeţul Braşov şi a solicitat Consiliului Judeţean Braşov să îi transmită în administrare acest sector de drum, DJ 102 I, pentru a fi încadrat în categoria drumurilor naţionale.
predelusUn proiect de zeci de milioane de euro
Această şosea a fost clasificată ca Drum Judeţean în anii 1970, şi se întinde pe o distanţă de 45 de kilometri. Pe mare parte din acest drum nu a fost turnat asfalt niciodată, doar în judeţul Prahova este asfalt pe raza localităţilor. Pentru modernizarea drumului ar fi nevoie de 45 de milioane de euro, după cum au estimat autorităţile din cele două judeţe, iar odată realizat, acest drum ar putea prelua între 10 şi 15% din traficul uşor de pe DN 1, dar ar putea fi considerat şi un drum de interes turistic şi o alternativă mult mai bună decât autostrada Comarnic-Braşov. Iniţial, autorităţile judeţene doreau să includă proiectul pentru finanţarea din noua tranşă de bani alocaţi de Uniunea Europeană în perioada 2014 – 2020, însă a fost inclus pe lista de proiecte secundare, având în vedere că sumele alocate Regiunii Centru pentru reabilitarea de drumuri erau limitate.
sursa: bzb.ro
Scroll To Top