Home / Actual / Ciprian Sterpu, vicepreședinte CJ Brașov: Consiliul Județean Brașov a dat startul primelor licitații publice centralizate derulate prin Unitatea Centrală de Achiziții Publice (UCA)

Ciprian Sterpu, vicepreședinte CJ Brașov: Consiliul Județean Brașov a dat startul primelor licitații publice centralizate derulate prin Unitatea Centrală de Achiziții Publice (UCA)

Consiliul Județean Brașov a dat startul primelor licitații publice centralizate derulate prin Unitatea Centrală de Achiziții Publice (UCA), compartiment de specialitate operaționalizat, la nivelul instituției, în vara anului 2023, marcând astfel un moment semnificativ în administrarea eficientă a fondurilor publice.

Am convingerea că implementarea conceptului de licitații publice centralizate la nivelul administrației publice județene va avea ca efect imediat cheltuirea mult mai eficientă a banului public. O dată cu lansarea acestor achiziții centralizate facem un prim pas spre schimbarea în bine a percepției publice despre achizițiile din sistemul public, prin creșterea gradului de transparență în derualrea procedurilor și prin asigurarea unor servicii de calitate pentru obținerea unor contracte avantajoase din punct de vedere economic și calitativ!” – a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Ciprian Sterpu.

Prima procedură vizează achiziționarea de produse/articole de papetărie și birotică. Valoarea totală estimată a acesteia este de 10.171.159 lei, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este până la 8 aprilie 2024.

A doua licitație presupune achiziționarea de produse/articole de curățenie interioară și este împărțită pe două loturi, respectiv:

  • Lotul 1 – produse de îngrijire și curățare a clădirilor/facilităților, inclusiv articole igienico-sanitare din hârtie, de uz general;
  • Lotul 2 – produse de îngrijire și curățare a clădirilor/facilităților de uz general care conțin substanțe biocide;

Valoarea totală estimată a acestei proceduri este de 21.192.680 lei, iar data limită pentru depunerea ofertelor este 9 aprilie 2024.

Produsele de papetărie și birotică, precum și produsele de curățenie vor fi achiziționate atât pentru Consiliul Județean Brașov, cât și pentru cele 26 aflate sub autoritatea CJBV, respectiv: 7 instituții de cultură, 5 spitale,  5 instituții de învățământ special, 2 servicii publice, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC), Direcția Județeană Comunitară de Evidență a Persoanelor Brașov (DJCEP), Direcția de Pază și Ordine a Județului Brașov, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Țara Bârsei a județului Brașov, Centrul Militar Județean Brașov, Structura Teritorială pentru Probleme Speciale a Județului Brașov și Regia Autonomă ,,Aeroportul International Brașov-Ghimbav” – acestea fiind înregistrate ca utilizatori principali ai Unității Centrale de Achiziții Publice Județul Brașov.

Directorul executiv al Direcției Achiziții și Contractare din cadrul CJBV, Andreea Papuc explică: „Obiectivul principal al UCA este optimizarea procesului de achiziții publice pe bază de criterii economice, de calitate și de mediu, prin agregarea necesităților utilizatorilor principali. Astfel, imediat după operaționalizarea UCA,  au fost centralizate toate necesitățile Consiliului Județean Brașov și ale instituțiilor subordonate, pe diferite categorii de produse/articole. Înainte de lansarea propriu-zisă a licitațiilor publice centralizate pentru produsele de papetărie și birotică și produsele de curățenie, la finalul anului 2023, au fost organizate consultări cu operatorii economici, care tranzacționează pe piață produsele din gama celor incluse în scopul achiziției, în vederea centralizării propunerilor acestora, cât și a clarificării  informațiilor legate de partea tehnică, financiară și contractuală, utile pentru planificarea celor două achiziții centralizate. Cu sprijinul reprezentanților Agenției Naționale a Achizițiilor Publice au fost elaborat documentațiile de atribuire necesare pentru lansarea licitațiilor. După evaluarea ofertelor și desemnarea câștigătorilor, vom încheia trei acorduri cadru pentru o perioadă de 3 ani, pentru produsele amintite. Ne propunem să semnăm acordurile cadru în toamna acestui an!

UCA a fost înființată printr-o colaborare dintre Consiliul Județean Brașov și Autoritatea Naţională pentru Achiziţii Publice, cu scopul derulării de achiziții publice de produse, servicii sau lucrări în sistem centralizat și eficientizării utilizării fondurilor publice.

 

Dacă îți place să fii bine informat, te așteptăm în cea mai mare și activă comunitate online din Săcele pe pagina Saceleanul.ro și pe grupul Orașul Săcele.

Farmacia Precizia