Home / Actual / Înghesuială, frig și călători frauduloși. Săceleni erau nemulțumiti de condițiile de transport și acum 65 de ani
Halta Steagul Roşu, 1956, sursa Facebook Calea Ferata Suburbana Brasov-Satulung

Înghesuială, frig și călători frauduloși. Săceleni erau nemulțumiti de condițiile de transport și acum 65 de ani

O scrisoare publicată în Drum Nou din 4 decembrie 1954, postată pe pagina de Facebook Calea Ferata Suburbana Brasov-Satulung, surprinde nemulțumirile săcelenilor ce călătoreau pe acestă rută.

Iar noi, cei ce trăim în 2020 în acest oraș, vom realiza cu surprindere cât de multe nemulțumiri de atunci se regăsesc și acum în privința transportului în comun.

Asta deși astăzi discutam de un transport realizat de autobuze, iar în scrisoarea din 1954 era vorba de un tren.

Iată întreg articolul publicat atunci:

“Trenul de la stația Strungul la Satulung, duce și aduce în fiecare zi, seară și dimineață, muncitori care lucrează în fabricile, uzinele și instituțiile Orasului Stalin, sau locuiesc în comunele aflate pe această rută. Numai în sectorul Turcheș sunt transportați zilnic vreo 300 de călători.

Muncitorii care călătoresc pe linia respectiva, își exprimă prin scrisorile adresate ziarului “Drum nou” nemulțumirile față de conducerea Direcției regionale CFR care manifestă nepăsare față de felul cum se face transportul călătorilor cu acest tren.

Iată ce relata unul din acești muncitori: “Condițiile în care călătorim sunt din cele mai condamnabile. Trenul având un număr insuficient de vagoane, de fiecare dată rămân în stații zeci de muncitori. Spre exemplu, în seara zilei de 25 noiembrie, la trenul care pleacă la ora 16 și 15 minute, au rămas în stația Steagu Rosu peste 60 de persoane.

Este o mare lipsă din partea organelor CFR și faptul că trenul care pleacă la ora 17.25 nu este luminat, după cum nu sunt luminate nici stațiile, în stația Turcheș și halta Steagu roșu nu se face nici foc.

în statia Turcheș trenul oprește doar câteva secunde. În aceste condiții se produc aglomerații care pot da loc la accidente. Tot astfel și la stația de la poarta 1 a uzinelor Steagu Roșu la coborâre muncitorii cad, riscând să li se întâmple diferite accidente, datorită faptului că de la scara vagonului până la pământ este o distanță de 1 metru, deosebit de faptul că imediat alături este un șant de scurgere cu o adâncime de un sfert de metru. Cu toate că muncitorii de la uzinele Steagu Rosu au propus amenajarea acelui teren, construind un peron propunerea aceasta n-a fost luată în considerare.

O lipsă a personalului care deservește acest tren, constă și în faptul că nu exercita un control riguros, pentru ca numeroase persoane ce călătoresc fraudulos pe diferite distanțe, să nu mai ocupe locurile celor cu abonamente, care rămân pe jos.

Este timpul ca Direcția regionala CFR Stalin să se ocupe de această stare de fapt și să ia de urgență măsuri pentru înlăturarea acestor serioase lipsuri, creind condiții bune de călătorie pe traseul Strungul-Satulung, asigurând buna funcționare a sălilor de așteptare, amenajând peroane corespunzătoare, acolo unde lipsesc.”

sursa foto și text Facebook Calea ferata Suburbana Brasov-Satulung

Transportul în comun la Săcele: Soluții și Oportunități!

(foto) Focar de infecție în Săcele! Și nici pădurea nu se mai vede!