Home / Actual / Astenia de primavara – metode de a scapa de ea!

Astenia de primavara – metode de a scapa de ea!

Odată cu trecerea iernii, organismul resimte schimbările de temperatură. Se instalează astfel astenia de primăvară, o stare caracterizată prin lipsa de vitalitate, oboseală generală, nervozitate, insomnie, senzaţie de ameţeală şi lipsa puterii de concentrare. Carenţa de vitamine este unul dintre semnalele pe care corpul ni le transmite pentru a ne informa că trebuie să ne reintrăm cât mai repede în formă.

Iată câteva metode simple de a scăpa de astenia de primăvară şi de a reveni la un stil de viaţă activ şi sănătos:

cirbaverdeturi-lobodaverde2Alimentaţia echilibrată

Încă dinainte de venirea căldurii, ar trebui să reducem consumul de carne, grăsimi, carbohidraţi complecşi, zahăr şi alcool. În schimb ar trebui să consumăm cât mai multe legume, fructe şi verdeturi, peşte şi lactate dietetice. Este important să includem în meniul nostru verdeţurile de sezon: spanac, urzici, ştevie, usturoi verde, ceapă verde, lobodă, leurdă – toate au un aport ridicat de vitamina C, fiind în acelaşi timp hipocalorice, rehidratante şi mineralizante. Trebuie să mâncăm cât mai multe produse proaspete, neprelucrate şi să bem multă apă. Dacă avem poftă de ceva dulce, ar fi indicat să alegem fructe sau o bucăţică de ciocolată amăruie. Pentru a trece cu bine peste această perioadă din an e bine să apelăm la produsele apicole (miere, polen, propolis, lăptişor de matcă). Prin conţinutul de antioxidanţi, combat cu succes virusurile de sezon.

255085e915ecee9b_148340669_3_.previewExerciţiile fizice periodice

Trebuie să facem cât mai multă mişcare! Activitatea fizică alungă neplăcutele senzaţii specifice oboselii. Exerciţiile de fitness sau aerobic, plimbările în aer liber, cu rolele sau bicicleta pot ajuta la fortificarea organismului. În urma practicării diferitelor sporturi, se stimulează producerea de serotonină (hormonul fericirii) şi endorfină, două substanţe care generează o stare de bine în tot organismul. Însă nu trebuie să uităm să ne şi odihnim! Activitatea susţinută, fără relaxare, va duce la extenuare şi depresie! Trebuie să dormim cel puţin 7-8 ore pe noapte şi să ne odihnim măcar 5-10 minute în mijlocul zilei. Este important să ne expunem cât mai mult la lumina soarelui – aceasta ajută la creşterea secreţiei de serotonină din organism, care ne va face mult mai fericiţi.

ceaiConsumul de lichide

O altă recomandare este să consumăm cât mai multe lichide. E important să bem ceaiuri din plante medicinale ( sunătoare, salvie, cimbrişor, măceşe, păducel, etc) şi sucuri naturale de fructe şi legume pentru revitalizarea organismului.

reading-outsideRelaxare

Orice hobby ne poate ajuta: gătitul, cititul sau mersul la teatru, învăţatul unei limbi străine sau ieşitul cu prietenii. Orice ne-am dorit să facem, însă am tot amânat, trebuie să începem acum! Vremea frumoasă şi ocupaţia plăcută ne vor ţine departe de astenie şi oboseală. Este foarte important să ne găsim timp pentru noi, să medităm sau sa ne cumpărăm ceva ce ne-am dorit de mult. Nu trebuie să ne neglijăm!

Citeşte şi despre mândria de a fi elev săcelean!